Inleiding tot het kerncurriculum

Tricore Academie

Kerndiensten

TriCore Academy begrijpt de specifieke onderwijsbehoeften van Chinese gezinnen in Nederland. Wij bieden gespecialiseerde, gedifferentieerde ondersteuning voor leerlingen van basisscholen, middelbare scholen en internationale scholen.

Onze ervaren docenten begeleiden leerlingen gericht in Nederlands, wiskunde en Engels, zodat zij hun cijfers verbeteren, hun basisvaardigheden versterken en met vertrouwen kunnen doorstromen naar het vervolgonderwijs.

Cursus I

Programma voor het verbeteren van de kerncompetenties van Nederlandse basisscholen

In de Nederlandse basisschool groep 6-8 ervaren veel transferleerlingen het drievoudige probleem dat ze de les niet begrijpen, de vragen niet kunnen lezen en de antwoorden niet kunnen schrijven.


TriCore Academy combineert echte vooruitgang in de klas met originele leermiddelen om leerlingen te helpen hun belangrijkste lees- en rekenvaardigheden te consolideren, het fundamentele probleem op te lossen van "het begrijpen van anderstalig onderwijs" en kinderen in staat te stellen geleidelijk over te gaan van begrijpen → weten hoe te doen → weten hoe uit te drukken.

Geschikt voor het type leerling

- Leerlingen uit groep 6 t/m groep 8
- Behoefte aan remediëring in kernvakken
- Gezinnen die van plan zijn om naar het hoger onderwijs te gaan en die willen dat hun kinderen een soepele overgang hebben naar het curriculum van de middelbare school

Veelvoorkomende pijnpunten voor ouders

1) Het kind is overgestapt naar een Nederlandse basisschool, begrijpt de lessen niet en moet de uitleg voor het huiswerk telkens opnieuw krijgen.
2) Slechte leesvaardigheden leiden tot het niet kunnen bijhouden van begrip in alle vakken.
3) Er is geen gestandaardiseerd schoolboek en ouders weten niet wat hun kinderen op school leren.
4) Ouders begrijpen de inhoud van het huiswerk niet en kunnen geen effectieve begeleiding geven.
5) Ouders maken zich zorgen dat slechte prestaties bij het eerste basisexamen invloed zullen hebben op de doorstroming naar de middelbare school.

Hoogtepunten van het project

- We hebben een licentie verkregen voor het gebruik van de originele Nederlandse lesmaterialen voor de basisschool groep 5-8.
- Het meeste lesmateriaal is afgeleid van echte onderwijsscenario's.
- De docent is een moedertaalspreker Nederlands of geeft les in het Nederlands en Chinees, en past de lessen aan op de specifieke situatie van het kind.
- We hebben een schat aan lesmateriaal voor HAVO, VWO podium, waarmee de beste leerlingen kunnen beter articuleren en trainen.

Kernleerplan

- Gespecialiseerde cursus begrijpend lezen Nederlands (van woordenschat en grammatica tot leesvaardigheidsstrategieën).
- Training in wiskundige logica en structureel denken (tekstgebaseerde vragen).
- Basisschool simulatietraining + herhaling van leesvragen.

Cursus II

Programma vakversterking Nederlandse middelbare school (HAVO/VWO)

Op de Nederlandse middelbare scholen (HAVO/VWO), waar de prestaties van leerlingen in elk vak bijdragen aan de eindejaarsbeoordeling en direct bepalen of ze wel of niet bevorderd worden naar een hogere klas of deelnemen aan de toelatingsexamens, biedt TriCore Academy een vakspecifiek verbeteringsprogramma aan, dat erop gericht is leerlingen te helpen hun zwakke punten te identificeren en het probleem van 'off-subjects' op te lossen om ervoor te zorgen dat ze in staat zijn elke toets en elk examen met succes af te leggen. Het programma is ontworpen om leerlingen te helpen hun zwakke punten te identificeren en hun 'off-subjects' aan te pakken om ervoor te zorgen dat ze in staat zijn elke toets en elk examen met succes af te leggen.

Geschikt voor het type leerling

- HAVO/VWO leerlingen met een duidelijke behoefte om hun scores te verbeteren

- Leerlingen die onder druk staan om over te gaan naar de volgende klas of om toelatingsexamen te doen

- Gezinnen die hun cijfers gestaag willen verbeteren door intensief remediërend werk

Veel voorkomende pijnpunten voor studenten

- Het niet kunnen bijhouden van meerdere onderwerpen verlaagt de algehele prestaties.
- Slechte examenprestaties door onvoldoende begrip bij de leerlingen doordat de school te snel gaat of zich niet aanpast aan de lesmethoden van de leraar.
- Gebrek aan effectieve leermethoden en laag leerrendement
- Chronische mislukking om cijfers te verbeteren, maar ouders kunnen er niets aan doen.

Hoogtepunten van het project

- Een team van docenten die goed op de hoogte zijn van de Nederlandse syllabus en het beoordelingsschema voor middelbare scholen. - Gelijktijdige oefeningen op school en examenvoorspellingen.
- Gepersonaliseerde begeleidingsprogramma's om standaardonderwijs te voorkomen.
- Real-time voortgangscontrole met terugkoppeling van resultaten per fase naar ouders.

Kernleerplan

- Gerichte één-op-één-bijles in wiskunde en talen (Nederlands/Engels/Wiskunde).
- Opwaardering van gespecialiseerde vakken: economie, Duits, natuurkunde, scheikunde, enz.
- Gespecialiseerde cursus Engels voor gevorderden (typen vragen en vaardigheden voor het maken van toetsen).
- Intensieve taaltraining Nederlands (om de taaluitdrukking en schrijfvaardigheid te verbeteren).

Filosofie

- Inspelen op de onmiddellijke behoeften van leerlingen op de korte termijn en tegelijkertijd rekening houden met de ontwikkeling van leervaardigheden op de lange termijn.
- Focus op leermethoden en gewoontevorming.
- Zorg in elke fase voor duidelijke doelstellingen en resultaten.

Programma III

ISK Taalverbeteringsprogramma

Het ISK-taalniveauprogramma van TriCore Academy is ontworpen voor leerlingen die net naar een Nederlandse school gaan en geen of een zwakke taalvaardigheid hebben, en biedt een compleet taaltraject van A0 tot B1. Door gebruik te maken van echte klassikale scenario's en echte examenvragen, helpen we studenten om hun taalniveau in een kortere tijd te behalen en een soepele overgang te maken naar het reguliere onderwijssysteem.

Geschikt voor het type leerling

- Studenten met een taalbasis van A0 tot A2 die streven naar een snelle overgang naar B1.
- Gezinnen die zo snel mogelijk willen instromen in reguliere Nederlandse klassen.
- Studenten die behoefte hebben aan effectieve begeleiding en gerichte training voor taalexamens.

Veelvoorkomende pijnpunten voor ouders

- Studenten komen ISK binnen met een zwakke taalbasis en kunnen de klassikale instructie niet bijhouden.
- Reguliere scholen zijn traag en leerlingen en ouders willen hun taaltransitie versnellen.
- Gebrek aan duidelijke en effectieve leertrajecten en planning, wat leidt tot langdurige stagnatie van de taalvaardigheid van leerlingen.

Hoogtepunten van het project

- Gebruik van echte examenvragen om ervoor te zorgen dat studenten vertrouwd zijn met de examenvorm.
- Diepgaand begrip van ISK onderwijs- en examenstandaarden door het docententeam.
- Het programma is ontworpen met duidelijke mijlpalen, zodat ouders de voortgang kunnen volgen.
- Zeer gepersonaliseerd om ervoor te zorgen dat elke student effectief verbetert.

Kernleerplan

- Eén-op-één bijles op ISK-taalniveau (klassikale taal + examenstrategieën).
- ISK Taalniveauverbetering Kleine Groepslessen (A1→A2→B1 Fase Duidelijk).
- Intensieve pre-testtraining (simulatie van echte testomgeving).

Filosofie

- Focus op het gebruik van echte klassikale taal en simulaties - Nadruk op interactief en praktisch taalonderwijs - Examengeoriënteerde onderwijsmethodologie om het slagingspercentage te verhogen.

Cursus IV

Nederlands ondersteuningsprogramma voor het internationaal baccalaureaat (IB / A-niveau)

TriCore Academy biedt diepgaande taal-, academische schrijf- en examentraining om studenten te helpen de overgang soepel te laten verlopen en academische competentie op de lange termijn op te bouwen.

Geschikt voor het type leerling

- Studenten die nieuw zijn in het IB of A Level programmasysteem
- Studenten die versterking nodig hebben bij het schrijven van academisch Engels en kritisch denken
- Degenen die zich voorbereiden op het toelatingsexamen voor internationale scholen (schriftelijk en interview).

Veelvoorkomende pijnpunten voor ouders

- Studenten die nieuw zijn in het internationale systeem en niet vertrouwd zijn met de inhoud en vereisten van het programma.
- Aanzienlijke tekortkomingen in expressief taalgebruik en academisch schrijven.
- Ouders zijn niet bekend met het internationale onderwijssysteem en zijn niet in staat om effectief te helpen.

Hoogtepunten van het project

- Een team van professionele buitenlandse docenten met eerstelijns onderwijservaring in internationale scholen.
- Docenten zijn goed op de hoogte van de eisen en beoordelingscriteria van de IB- en A Level-programma's.
- Zeer persoonlijke taalkundige en academische ondersteuning bieden.
- Duidelijke mijlpalen en realtime volgen van de voortgang van studenten.

Kernleerplan

- Intensief Academisch Engels Schrijven (Essay en Rapport schrijven).
- Cursus kritisch lezen en literaire analyse.
- Training proefexamen voor toelating internationale school (schriftelijk + interview).
- Langdurig academisch begeleidingsprogramma met regelmatige feedback en mentoring.

Filosofie

- Leerlingen helpen een solide basis van taal- en academische vaardigheden op te bouwen.
- Nadruk op training in logisch denken en gestructureerde presentatie.
- Zorg voor een fulltime begeleidingsdienst om stabiele academische prestaties van studenten te garanderen.

Weet u niet zeker of uw kind in aanmerking komt voor dit programma?

Welkom bij het scannen van de juiste WeChat QR-code om in detail te chatten!

WeChat

TheOxbridger

nl_NLNederlands